Primul meu zbor cu avionul a fost in anul 1991. Bucuresti-Suceava in 35 de minute, deasupra norilor si cu loc la geam, mi s-a parut o mare aventura pe atunci. Avionul era unul carpit si trist, dar nu aveam termen de comparatie si… nici gustarele nu primeam, doar niste dropsuri mentolate.
Saptamana asta am facut o scurta vizita la aeroportul din Iasi impreuna cu alti bloggeri ieseni, o prima deplasare in grup sub semnul Kooperativa 2.0. Recunosc, nu am zburat niciodata din Iasi, dar sper sa o fac cat mai curand, mai ales spre Bucuresti.
Chiar avem un aeroport dragut si modern, cu 3 terminale (1 terminal pentru curse interne, 1 terminal pentru curse externe si un terminal destinat activitatilor administrative) cu multe zboruri internationale si interne. Pana de curand, situatia era altfel, chiar deplorabila.
Cand domnul Bodea ne-a prezentat, cu pasiunea omului implicat, cum a fost aeroportul in 2012 si ce frumos a prins aripi, pret de o clipa m-am gandit ce mult conteaza cand cineva doreste sa schimbe in bine. De la o cursa internationala in 2012 s-a ajuns la 16 curse internationale si, bineinteles, s-a reusit “legarea” Moldovei de Timisoara si Cluj prin curse interne, ce vor avea loc din octombrie.
Este de apreciat ca aeroportul a fost terminat cu un an inainte de termene, iar numarul pasagerilor a crescut progresiv, ceea a determinat ca in 2015 sa se inregistreze profit, adica Aeroportul International Iasi sa fie pe propriile picioare.
S-a muncit foarte mult si in ritm alert, ceea ce se poate observa si in filmuletul atasat. La prima vizualizare mi s-a parut ca este un filmulet de pe Discovery, asta pentru ca acolo vedem des santiere in care se munceste zi si noapte.
Aeroportul International Iasi a fost prezentat ca singurul exemplu de caz pozitiv din Europa la cel mai mare forum de aviatie mondiala din noiembrie 2015, care a avut loc la Montreal si a fost organizat de ICAO (International Civil Aviation Organization/ Organizatia Internationala a Aviatiei Civile).
Sa nu credeti ca treaba este terminata, mai urmeaza si alti pasi de dezvoltare legati de infrastructura, dar si de rute noi.
Multumim Andreea pentru organizare, stim ca nu a fost chiar simplu pentru ca vizita la un aeroport necesita multe aprobari .
Multumim Paul pentru poze si Elenei de la aeroport pentru ca s-a ocupat cu delicatete de toate detaliile.
In rest, sa auzim de bine si de un Iasi frumos.